Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lara - WaarBenJij.nu Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lara - WaarBenJij.nu

Bonaire

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Lara

23 Maart 2017 | Bonaire, Kralendijk

Ik ben lichtelijk gedwongen door meerdere mensen om een blog bij te houden. Ik vind bloggen een nogal egocentrische bezigheid en de laatste jaren word ik toch wel steeds meer digibeet, het zal de leeftijd zijn. Dan grijp je dus terug op je oude waarbenjij.nu profiel, want die site stamt nog uit de tijd dat ik bij de tijd was. Alleen ben ik na 11 jaar mijn inlioggegevens kwijt dus begin ik maar weer overnieuw oleee!

11 jaar geleden zat de drang om te verhuizen naar een ander land er al een beetje in. Maar ik kruip meestal niet al te ver uit mijn comfortzone dus Denemarken was toen wel een veilige keuze. Zelfde klimaat, niet te ver van huis (ik had nog nooit op mijzelf gewoond!). De eerste weken daar was ik toen al gelijk redelijk ziek geworden (ziekenhuisopname met longontsteking).

Deze traditie heb ik in mildere mate voortgezet hier op Bonaire. Wederom 2 weken luchtweggerelateerde Misère: verkouden en hysterische kriebelhoest die voornamelijk 's avonds en 's nachts plaatsvond. Gelukkig heb ik hier al een huisarts gevonden die me codeine kon voorschrijven. We hebben elkaar nog niet eens ontmoet :-P

Maanden voorbereiding gingen trouwens vooraf aan deze stap om te verhuizen naar Bonaire. Ik google nog wel eens graag naar random interessante informatie op internet en soms fantaseer je eens naar andere oorden dan het koude natte Nederland. Maar ja die comfortzone he... die zorgt toch wel weer dat je dan als eerste gaat zoeken naar landen die een beetje overeenkomen met je eigen standaarden. Vooral als je moet werken is het wel handig dat je de taal spreekt (zoals Engels en Nederlands). Puur per ongeluk vond ik een vacature op Bonaire die precies aansloot bij mijn opleidingen ongeveer. Dus tja... dan ga je maar solliciteren, kans dat je aangenomen wordt is natuurlijk niet zo groot toch?

En 5 maanden later zit je dan dus op Bonaire..

Over een paar dagen vertel ik meer over de eerste weken alhier en het oprekken van mijn comfortzone (ok dat klonk stouter dan ik het bedoel).

Ayooo! (doei)

  • 11 April 2017 - 20:40

    Leonie:

    Leuke blog! Blijf schrijven ;)
    Gelukkig is deze traditie nu minder heftig, toch maar es mee breken haha.
    Ayooo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Een jaar werken en wonen op Bonaire

Actief sinds 11 April 2017
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 7199

Voorgaande reizen:

23 Maart 2017 - 31 Maart 2018

Werken op Bonaire 2017

Landen bezocht: