'Ik verveeeeel me' blog - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lara - WaarBenJij.nu 'Ik verveeeeel me' blog - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lara - WaarBenJij.nu

'Ik verveeeeel me' blog

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Lara

18 Juni 2017 | Bonaire, Kralendijk

Geachte lezers,

Ik dacht ik kan wel weer even iets schrijven op deze beetje 'lusteloze ik heb nergens zin in' zondag.

'Maar je woont op een tropisch eiland!' 'Ga dan naar het strand!' Waarom ga je niet duiken? Waarom ga je niet surfen? Nou mijn motoriek en lichaam laat niet altijd toe dat ik dat soort dingen onderneem, mijn portemonnee trouwens ook niet.
En misschien heb ik daar niet altijd zin in? Net als NL heb je hier ook niet altijd zin in alle mogelijkheden die je stad of woonomgeving je te bieden heeft. In Gronngen ging ik ook niet elke dag naar een festival, optreden, psytrance feest of whatever.

Ik spaar nu ook voor een tijdje buitenland reizen voor als ik klaar ben met dit jaar werken, aangezien ik maar 3 weken vakantiedagen heb, waarvan ik er aanstaande 2 weken al de meerderheid van op maak. Wel voor een goed doel vakantie opgenomen, want ik krijg 10 dagen bezoek! Daar kan ik ook weer toeristische dingen mee gaan ondernemen, en daarom doe ik het nu rustig aan :).

Ik woon sinds 1 juni 2017 op een ander adres. Ook dat geeft weer drukte, het verhuizen zelf ging van een leien dakje (lang leve gemeubileerd wonen!). Kreeg al wel 'gezeur' aan mijn hoofd van de opzichter omdat ik de Pagabon (prepaid stroom) met 8 KWH te weinig had aangevuld. zo he, wat een ellende die 3 dollar, heb die man de mond gesnoerd met dat ie niet moet zeuren aangezien ik 2 dagen zonder water heb gezeten en dat ik 2x een mierenplaag had. Maar hey, je moet een gegeven gratis woning niet in de bek kijken :-P

Ik moet nu dus adreswijzigingen doorgeven (heb ik nog niet gedaan overigens overal oeps). Heb ik mooi in mijn vakantie tijd voor (sorry visite, af en toe even jezelf vermaken haha). Het gaat namelijk echt op zijn Nederlands, een adres wijzigen gaat niet zomaar. Ik moet dus straks eerst weer naar het gemeentekantoor en dan voor 4,75 dollar een document aanschaffen waar op staat waar ik woon. Vervolgens naar de bank (uren wachten) met dat document om mijn adres te wijzigen, Dan weer naar P&O met dat document om aan te geven dat ik echt ben verhuist en dat ik dus mijn dag vrij vergoed wil hebben vanuit verhuisdagen. Anders blijft er al helemaal niks over van mijn vakantiedagen.

Maar ik dwaal af, want we hadden het over verhuizen. Verhuizen naar een gemeubileerde woning heeft wel wat spannends. Het is een enorme ontdekkingstocht van 'waar staat alles?' en huisgenoot en ik zijn eigenlijk al meteen begonnen de toko te herinrichtingen. Hupsakee, weg met die tafel binnenshuis, het balkon op! Dikke vette koelkast in de plaats gezet (shopping spreeeee). Mijn huisgenoot heeft het hamsteren tot een kunst verheven dus een tafelmodel koelkast was echt te klein. Ik kan met een la voldoen, en koop ik eens flink in op een zaterdag... dan kan ik de helft toch weggooien omdat ik het vergeet op te eten. Daar zal ik aan moeten werken (bij mijn werkt een groentela niet.. alles wat daar in verdwijnt wordt vergeten.

Mijn kamer in het huis is wel tof, net alsof ik een eigen hotelkamer heb, badkamer is in de slaapkamer, en ik heb een vaste kast, net als in een hotel zeg maar. Heel grappig. We wonen vlakbij zee en de boulevard... toplocatie! Vandaar ook dat ik een huisgenoot heb want in mijn eentje kan ik dat echt niet betalen. Het is wederom op loop en fietsafstand van werk, wat wel relaxt is als je 7 uur 's ochtends al begint met werken. Ik kan er in 4 minuten zijn.

Oh, en afgelopen vrijdag heb ik een certificaat gekregen dat ik de basiscursus Papiaments heb afgerond. Er waren snacks, lekker aan volgegeten, want je bent skeer of je bent het niet hehe. Ik spreek trouwens nog steeds geen woord Papiaments, maar ken wel van heel veel woorden nu de betekenis en ik kan simpele zinnen formuleren als ik de woorden die ik daarbij zou willen gebruiken ook daadwerkelijk zou onthouden. Beter zou ik Spaans leren, daar heb je eigenlijk veel meer aan, maar ja als je een beetje wil integreren dan is Papiaments wel noodzakelijk. Denk dat ik me ook nog ga opgeven voor de gevorderdencursus

Ik zou eigenlijk de grappige dingen die ik beleef moeten opschrijven elke dag, want elke keer onthoud ik dat dus niet. Zo word ik natuurlijk nooit een professioneel betaald blogger.


  • 01 Oktober 2022 - 14:09

    Wouter:

    Nog steeds actueel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Een jaar werken en wonen op Bonaire

Actief sinds 11 April 2017
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 7204

Voorgaande reizen:

23 Maart 2017 - 31 Maart 2018

Werken op Bonaire 2017

Landen bezocht: