Update mei 2017 - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lara - WaarBenJij.nu Update mei 2017 - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lara - WaarBenJij.nu

Update mei 2017

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Lara

21 Mei 2017 | Bonaire, Kralendijk

Titels worden steeds lastiger te verzinnen voor een blog, aangezien ik hier gewoon leef en je normaal gesproken ook geen blog bijhoudt over gewoon je leven. Ja sommige mensen wel maar dat is een andere discussie waar ik mijn mening erover lekker niet deel ha!

Nog een weekje en dan is mijn proeftijd voorbij! Ik ga er maar vanuit dat ik er doorheen kom want ik heb nog niks gehoord over problemen. Geen nieuws is goed nieuws. Natuurlijk zijn er dingen die beter kunnen, sommige dingen ben ik nu eenmaal niet zo goed in, maar men is hier bijzonder flexibel en kijkt naar talenten en probeert deze vol te benutten ipv te focussen op wat je niet goed kan. Het voordeel van werken in een branche waar niet zoveel keuze is qua personeel lol.

Ik heb volgens mij nog niet veel verteld over het werk. Het is even wennen dat ik van een hoog aangeschreven farmaceutisch bedrijf met mega high tech lab ga naar een wat prehistorisch lab waarbij het meeste aan bepalingen gewoon uit handen wordt gegeven. Eigenlijk ben ik meer administratief bezig op de microbiologie. Op de klinische chemie ben ik nog niet begonnen maar daar is er meer handwerk en dingen die ik bij PRA niet hoefde te doen: zoals bloedgroepen en kruisbepalingen, echt afwijkingen zien onder de microscoop en spoed is ook echt spoed, omdat in een ziekenhuis nou eenmaal patienten zijn en geen gezonde vrijwilligers.

Ik vind het verder wel heel erg leuk en gezellig. De sfeer onderling is best prima en ook de rest van het ziekenhuis is een soort van gezellige familie omdat er natuurlijk veel Nederlanders en Surinamers werken die ook van ver komen en dus een beetje contact zoeken met elkaar. Zo worden er strandbbq's en pannenkoekenavonden (wederom op strand) georganiseerd. Men gaat veel op vrijdagavond naar de strandclub Spice. Macamba beach noem ik het vaak. Het ziet er wit van de mensen :-p.

Ander nieuws: ik heb Een witte kia picanto (daar zijn er echt heeel veel van hier). Ik ben blij dat ik mijn kenteken onthoud want er staan er soms wel 5 op een rij. Het is wel een beetje een gammel ding en ik heb er eigenlijk ook veels te veel voor betaald maar goed daar doe je niks aan. Bijvoorbeeld ik moet enorm veel gas geven anders slaat de motor af en het 'motor is koud' lampje brand de eerste 5 minuten ondanks dat het hier elke dag bloedheet is. Ook als ik de airco aanzet slaat de motor af. Verder doet ie t prima!

Heel handig is een auto ook want volgende week ga ik verhuizen! Ik heb mijn koffers op de heenweg naar Bonaire met millitaire precisie ingepakt (letterlijk met millitaire life hacks van youtube). Dankzij die auto hoeft dat straks niet. Alles wat niet past flikker ik gewoon in een big shopper. Of ik rijd 3x heen en weer. Ik heb namelijk al meer spullen dan waarmee ik kwam (denk aan uniformen, nieuwe bikini en 2 jurkjes). Straks kan ik eindelijk mijn playstation aansluiten! Lekker netflixen en gamen.

Wel vind ik ik het spannend dat ik straks weer een huisgenoot heb. Heb natuurlijk jarenlang alleen gewoond dus dat is even omschakelen. Gelukkig hebben we beide tijd en rust voor onszelf nodig en het huis bied daar mogelijkheden genoeg voor. Twee badkamers dus zitten elkaar niet in de weg.

Verder qua hobbies... ik geniet nog vollop van het feit dat ik 2 maanden gratis woon, en het vakantiegeld van PRA. Zo zonde dat ik 1 dag te vroeg uit diensr ging om bonus te krijgen. Heb ik voor niks zo hard mezelf bijna een burnout gewerkt. Gelukkig heb ik einde van het jaar wel 13e maand 3n kerstkado. Dat geld wat ik normaal uitgeef aan huur, water en gas besteed ik aan duiken, uit eten gaan en cocktails. Sinds gisteren ben ik ook wezen surfen. Sporten doe ik nog niet echt maar ook weer wel want duiken en surfen kost onbewust heel veel energie.Vooral als je gaat duiken bij 1000 steps.. wat overigens maar 78 steps zijn en dat is niet het zwaarst. Een rots afstappen aan t einde en de zee in en uit is het zwaarste, met 8 kg om je middel en een fikse fles van wel 15 kg minstens op je rug. Ik was gister na het duiken en smiddags surfen echt helemaal kapot. Echt goed slapen doe ik nog niet en dat merk ik vandaag wel. Beetje ziekjes nu. Vannochtend nog wel lekker burgelijk wezen boodschappen doen en koffieleuten met de bovenbuurvrouw. Dat soort dingen doe je in NL niet zo snel!

Verder ben ik nog druk met 2x in de week anderhalf uur Papiaments leren. Eigenlijk moet ik tussendoor huiswerk maken.. is toch lastiger dan ik dacht. Ik ben het leren verleerd en ook woordjes stampen komt er niet echt van.

Zo.. ik ga ff lekker een boek lezen en niks liggen doen. Wie weet ga ik nog wel ff zwemmen ofzo. Ik woon op vakantie.. zo voelt het gelukkig nog steeds :)

Groetjes!

  • 26 Mei 2017 - 23:01

    Jeffrey:

    Lol je schrijft zoals je praat XD
    Wat heb jij een fijn "normaal" leven zo heeeeerlijk;-D

  • 30 Mei 2017 - 03:55

    Lara :

    Jaaa echt rust reinheid en regelmaat. Had ik ff nodig. En hoe is het bij jou? Snel even een x videochatten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Een jaar werken en wonen op Bonaire

Actief sinds 11 April 2017
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 7205

Voorgaande reizen:

23 Maart 2017 - 31 Maart 2018

Werken op Bonaire 2017

Landen bezocht: