de realiteit van hier wonen part 1 - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lara - WaarBenJij.nu de realiteit van hier wonen part 1 - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lara - WaarBenJij.nu

de realiteit van hier wonen part 1

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Lara

27 April 2017 | Bonaire, Kralendijk

halo!

Voordat je ergens heen verhuist lees je er natuurlijk heel veel over, veel zin en onzin. Maar je weet pas wat het is als je het ervaren hebt. Zo gaat dat nu eenmaal.

bijvoorbeeld, 1 van de dingen die ik steeds tegenkwam was 'let wel, het is er altijd warm, altijd'. Ja duh, denk je dan, dat zie ik ook wel in het weerbericht. Maar wat het werkelijk betekent vergeet je altijd even, je denkt dingen als ' tja ik ga ook wel eens 3 weken naar een tropische bestemming op vakantie dan is het toch ook warm'. Maar wat het betekent als je er woont en er dus niet aan kan ontsnappen is natuurlijk weer een groot verschil.

Natuurlijk kun je eraan ontsnappen, je kan een willekeurig gebouw instappen en dan de airco in. In NL koelde het 's nachts altijd af en dan zet je een raam open en dan overdag blijft het dan koel in huis (bij mijn luxe woning was dat wel). Hier kost het klauwen met stroom als je een beetje wil afkoelen, of je moet de zee induiken of het zwembad. Conclusie: je voelt je relatief vaak vies.. ofwel je plakt van het zweet of je plakt van het water, natte bikini's, zonnebrand. Mijn hygienestandaarden hebben zich inmiddels aardig aangepast. Favoriete tijdstippen zijn de avond en bewolkte dagen zie ik als 'mooi weer' want dan hoef ik minder vaak te smeren. En wat dacht je van sokken, schoenen en lange broek aan moeten op je werk (airco dus dat is goed te doen).

Zo is het best wel jammer dat ik geen laptop heb, dus ik zit binnen deze blog te typen, maar binnen is het natuurlijk veel warmer dan buiten. Op deze voor mij luie koningsdag zit ik dus stiekem de hele dag in pyama bij te komen van koningsnacht. Straks na 16en koelt het af en dan ga ik dan wel douchen en boodschappen doen.

Nog steeds doe ik af en toe wel leuke dingen hoor, er is al een receptie geweest voor een (helaas!) vertrekkende collega, tevens ook een afscheidsetentje, hartstikke gezellig. Ik ga af en toe op struin met de bovenbuurvrouw en met de stagiair. Ook ben ik koningsnacht mee op sleeptouw genomen door mijn directe collega.

Laten we zeggen dat er genoeg happy hours te vinden zijn (letterlijk en figuurlijk).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Een jaar werken en wonen op Bonaire

Actief sinds 11 April 2017
Verslag gelezen: 636
Totaal aantal bezoekers 7197

Voorgaande reizen:

23 Maart 2017 - 31 Maart 2018

Werken op Bonaire 2017

Landen bezocht: